GEOMETRIC SHELVES DIY



Wraz z Nowym Rokiem witam Was z postem diy. Pomysł z wykorzystaniem geometrycznych półek w swoim nowym wnętrzu już jakiś czas temu przypadł mi do gustu. Aż pewnego dnia postanowiłam w końcu go zrealizować. Pierwotnym planem było znalezienie ich w sklepie i kupienie, jednakże postanowiłam zrobić je sama. Realizacja mojego projektu nie była taka skomplikowana, wystarczyło zaopatrzyć się w podstawową rzecz, a mianowicie patyczki laryngologiczne (używane przez lekarzy). Dostaniecie je w każdej aptece, nie zawsze mają je na stanie więc trzeba zamówić co nie jest żadnym problem( tak było w moim przypadku), za jedno opakowanie zawierające około 100 sztuk zapłaciłam 5zł.
Jak wykonałam takie półki ? 

Do wykonania potrzebne mi były zaledwie trzy rzeczy: patyczki laryngologiczne (216 sztuk: 36 na jedno ramie w przypadku, jeżeli łączyłam patyczki, aby półka wyszła większych rozmiarów) , kleje na gorąco i pistolet do kleju.

Patyczki mniej więcej w połowie smarowałam klejem i przyklejałam do nich  drugie tak, aby wyszły mi podwójne.


Do wykonania jednego ramienia użyłam 18 podwójnych patyczków.


Następnie zbudowałam szkielet moich półek. Przydatną metodą było wykorzystanie również pojedynczych patyczków tak, aby zbudować równy sześciokąt. Żółtymi liniami zaznaczyłam pojedyncze patyczki odchodzące od każdego kąta a czerwony okrąg, oznacza punkt nakładania się na siebie tych patyczków. W ten sposób miałam pewność, że szkielet półki wyjdzie mi symetryczny. Na koniec wystarczyło, że skleiłam podwójne patyczki. Później zaś nakładałam na siebie kolejne warstwy szkieletu aż do uzyskania odpowiedniej dla mnie grubości. 



Podsumowując na dwie półki zużyłam dokładnie 432 sztuk patyczków, więc 5 paczek, które wyniosły mnie 25zl. Jako, że pistolet na klej miałam, to musiałam dokupić same kleje, które kosztowały koło 5zł. Koszt realizacji dwóch półek wyniósł mnie dokładnie 30zł, gdzie w sklepie dostałabym je o wiele w wyższej kwocie. 



14 komentarze:

  1. Widziałam już takie wykorzystanie tych niepozornych patyczków i pomysł bardzo mi się podoba. Można to nie tylko powiesić, ale także np. położyć na biurku/szafce jako organizer :) Fajnie Ci to wyszło!

    Serdecznie pozdrawiam → Zapraszam na MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudownie Ci to wyszło :O !!! Jestem pełna podziwu!

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2016/12/happy-new-year.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Super wyglądają , bardzo pomysłowe.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow, naprawdę efekt zachwycający !
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyszło cudownie ♥ uwielbiam takie diy. Można się dzięki nim przekonać, że z nawet takich patyczków można zrobić coś pięknego ♥
    http://pktoja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow, świetnie Ci to wyszło, choć ja to bym raczej nie miała cierpliwości do takich rzeczy. :)
    tzanetat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo pomysłowe,a efekt końcowy jest fantastyczny!
    Podziwiam Cię bo ja raczej nie miałabym cierpliwości.
    Zapraszam: http://allforgirls-1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Dużo pracy, ale efekt jest świetny ♥ Ja niestety nie mam już na nie miejsca w pokoju, ale z chęcią bym je zrobiła.

    Zapraszam na ROZDANIE

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepiękne są te półki :) Nigdy nie pomyślałabym, że można je zrobić w taki sposób.
    Zapraszam http://natalie-forever.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Pracochłonne, ale wydaję mi się, że warto dla takiego efektu ;)
    mój blog, hooneyyy

    OdpowiedzUsuń
  11. Genialne - choć trochę pracy Cię to pewnie kosztowało!
    Z chęcią dołączam do obserwatorów :)

    OdpowiedzUsuń
  12. ale super DIY !


    Obserwuję i zapraszam do mnie www.cel50mniej.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń