Sztuka olewania

Ludzie, którzy nie przejmują się niczym są szczęśliwsi. Często zastanawiam się, dlaczego właśnie tak jest. Czemu to oni zawsze mają z górki, wszystko im się udaje, nigdy się nie denerwują a pojęcia, jakim jest stres, nawet nie znają. Dlaczego ? Właśnie dlatego, że wszystko mają gdzieś. Kiedy ja próbuje być perfekcjonistką, dopiąć wszystko na ostatni guzik i zrobić każdą rzecz idealnie oni cieszą się z życia. Nie marnują go na przejmowanie się błahostkami. To właśnie dlatego z biegiem czasu odkryłam sztukę olewania. Na początku wydała mi się banalną rzeczą do osiągnięcia, jednakże z biegiem czasu mogę stwierdzić, że ciężko mi się do niej dostosować. Nie wszystko idzie po mojej myśli, nie zawsze podpasuję jej się. Jednakże ciężko przestawić mi się z osoby, która przejmuje się wszystkim: czy to ubiorem, potknięciem na schodach przy nieznajomej osobie, wypowiedzeniu głupiego zdania, niemającego czasami sensu czy opinią osoby, na której wcale mi nie zależy. Nie dzieje się to ot tak, nie wystarczy pstryknąć palcami. Na zaakceptowanie niektórych wydarzeń potrzeba czasu i cierpliwości. Najlepszym rozwiązaniem jest po prostu darowanie sobie ubolewania nad rozlanym mlekiem. Dostałeś złą ocenę ze sprawdzianu w szkole ? Olej to. Co ci da, że będziesz się martwić. Czasu nie cofniesz, a jeśli Ci zależy, to naucz się na poprawę. To nie koniec świata, ocena kiedyś zniknie, nie będzie decydować o Twoim dalszym życiu. Potknęłaś się na schodach i widziało to parę osób ? Zamiast się zamartwiać, zacznij się śmiać z samej siebie. Obróć całą sytuację w śmiech. Kiedy inni zobaczą, że Ty się tym nie przejmujesz, od razu inaczej pomyślą o całej sytuacji. Idąc na egzamin myśl pozytywnie. Wymyślanie czarnych scenariuszy Ci nie pomoże, a jedynie wszystko może popsuć.

Każdy kolejny dzień traktuj jako nowe wyzwanie do odkrywania wielu rzeczy. Zamiast się zamartwiać, zacznij cieszyć się z tego co Cię otacza. Ciesz się z każdej możliwej sytuacji, która wywołała uśmiech na Twojej buzi, a te, co przyniosły smutek, olewaj i zapomnij o nich.





0 komentarze:

Prześlij komentarz